1. Reservering
Zodra wij een opdracht tot reservering hebben ontvangen, telefonisch, schriftelijk, of online ontvangt u een huurcontract/factuur van uw reservering.
De contractant heeft de verplichting de overeenkomst en de regels in de bijbehorende informatie na te leven. Hij draagt er
zorg voor, dat de groepsleden de overeenkomst en de regels in de bijbehorende informatie naleven.
De ondernemer gaat er van uit dat de contractant met instemming van de groepsleden deze overeenkomst aangaat.
De contractant/hoofdhuurder is gehouden de ondernemer, uiterlijk op de dag van aankomst, een lijst met groepsleden te overhandigen die op “Kraanswijk” verblijven, dit in verband met calamiteiten (zoals bijvoorbeeld brand).
2. Betaling en verdere afwikkeling
Er dient binnen 14 dagen een vooruitbetaling te geschieden van 50% van de huursom. Het restant dient 6 weken vóór aankomst datum betaald te zijn. Wanneer u binnen een termijn van 4 weken voor aankomst reserveert, dient het gehele bedrag in één keer te worden voldaan. Er wordt voor de accommodaties een borgsom verlangd. Deze borgsom wordt indien de accommodatie in orde is bevonden na afloop van de schoonmaak weer terugbetaald via de bank eventueel na aftrek van kosten voor schoonmaak en/of schades. U dient zelf uw bankrekeningnummer door te geven waar de borg op terug gestort kan worden
De contractant dient de betalingen in euro’s te verrichten, tenzij anders is overeengekomen.
Indien de contractant, ondanks voorafgaande schriftelijke aanmaning, zijn betalingsverplichting binnen een termijn van
twee weken na de schriftelijke aanmaning niet of niet behoorlijk nakomt, heeft de ondernemer het recht de
overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen, onverminderd het recht van de ondernemer op volledige
betaling van de overeengekomen prijs.
Indien de ondernemer op de dag van aankomst niet in het bezit is van het totale verschuldigde bedrag, is hij gerechtigd
de contractant en de groepsleden de toegang tot de groepsaccommodatie te ontzeggen, onverminderd het recht
van de ondernemer op volledige betaling van de overeengekomen prijs.
De door de ondernemer in redelijkheid gemaakte buitengerechtelijke kosten, na een ingebrekestelling, komen
ten laste van de contractant. Indien het totale bedrag niet tijdig is voldaan, zal na schriftelijke sommatie het wettelijk
vastgestelde rentepercentage over het nog openstaande bedrag in rekening worden gebracht.
3. Annuleringsvoorwaarden
Indien de huurovereenkomst wordt geannuleerd door de huurder(-ster), dat wil zeggen door de huurder(-ster) wordt opgezegd dan wel indien de huurder(-ster) het gehuurde voortijdig verlaat dan wel indien de huurder(-ster) nalaat het gehuurde te betrekken voor 19.00 uur op de dag waarop de huurtermijn haar aanvang neemt, is de huurder(-ster) naast de verschuldigde administratiekosten van € 80,- de totale huursom verschuldigd. U dient hiertoe een eigen annuleringsverzekering te hebben afgesloten.
Annulering dient altijd schriftelijk te gebeuren.
Bij annulering betaalt de contractant een vergoeding aan de ondernemer. Deze bedraagt:
bij een annulering meer dan twaalf maanden voor de ingangsdatum, 10% van de overeengekomen prijs;
bij een annulering meer dan zes maanden voor de ingangsdatum, 30% van de overeengekomen prijs;
bij annulering binnen vier tot zes maanden voor de ingangsdatum, 70% van de overeengekomen prijs;
bij annulering binnen twee tot vier maanden voor de ingangsdatum, 90% van de overeengekomen prijs;
bij annulering binnen twee maanden voor de ingangsdatum, 100% van de overeengekomen prijs;
Bij een annulering meer dan zes maanden voor de ingangsdatum van de overeenkomst, welke is aangegaan door
of namens een andere persoon dan een rechtspersoon of onderneming, dient de vergoeding, na aftrek van
administratiekosten, naar evenredigheid gerestitueerd te worden, indien de groepsaccommodatie door een derde wordt
gereserveerd voor dezelfde periode of een gedeelte daarvan.
In alle andere gevallen zal de vergoeding naar evenredigheid gerestitueerd worden, na aftrek van administratiekosten en commissiekosten van derden.
Indien de groepsaccommodatie door een derde op voordracht van de contractant en met schriftelijke instemming van de
ondernemer wordt gereserveerd voor dezelfde periode of een gedeelte daarvan.
Bij een annulering vanwege een coronabesmetting van de hoofdboeker of een of meerdere van de medereizigers gelden bovenstaande annuleringsvoorwaarden. Hiervoor kunt u een annuleringsverzekering afsluiten.
3.1. Annuleringen vanwege het Coronavirus
Annuleringen vanwege het Coronavirus bij een lockdown van onze groepsaccommodatie door besluiten van de overheid vallen niet onder bovenstaande voorwaarden. Hiervoor geldt bij een omboeking 50,- administratiekosten. Bij annulering rekening wij 80,- administratiekosten. Raadpleeg ook uw annuleringsverzekering.
3.2 Annulering door de verhuurder
Indien de huurovereenkomst wordt geannuleerd door de verhuurder, dat wil zeggen door de verhuurder wordt opgezegd vanwege omstandigheden buiten de verhuurder om, is de huurder de verschuldigde administratiekosten van € 50,- verschuldigd. Daarnaast mag de verhuurder de commissie van derden inhouden.
U dient hiertoe een eigen annuleringsverzekering te hebben afgesloten of de commissie via de geboekte derden terug te vragen.
4. Prijs en prijswijziging
De prijs wordt overeengekomen op basis van de op dat moment geldende tarieven, welke door de ondernemer zijn vastgesteld.
Indien na vaststelling van de overeengekomen prijs, door een lastenverzwaring aan de zijde van de ondernemer, extra kosten
ontstaan als gevolg van een wijziging van lasten en/of heffingen, die direct op de accommodatie of de contractant
en/of de groepsleden betrekking hebben, kunnen deze aan de contractant worden doorberekend, ook na de afsluiting van de
overeenkomst.
5. Aansprakelijkheid
De familie Bomers aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade ontstaan door brand, lekkage, letsel en/of ongevallen met betrekking tot goederen of personen aan huurder, diens medebewoners en/of eigendommen, veroorzaakt tijdens of ten gevolge van het verblijf in de gehuurde accommodatie “Kraanswijk” welke oorzaak dan ook. Het onklaar geraken of buiten werking stellen van technische apparatuur, of ongemakken en/of onderbreking van voorzieningen zoals water, elektrisch en of gas, veroorzaakt door werk van derden.
Indien wij door overmacht gedwongen zijn een huurcontract te moeten annuleren, zijn wij op generlei wijze aansprakelijk te stellen. Overmacht wordt in deze verstaan: elke van de wil van partijen onafhankelijke cq. onvoorzienbare omstandigheid waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs door de wederpartij niet kan worden verlangt.
Onder overmacht wordt in ieder geval begrepen oorlog, oorlogsgevaar, oproer en terroristische dreiging, belemmerende maatregelen zowel van binnenlandse en buitenlandse overheden, brand, stakingen, apparatuur schade, stremming/staking van vervoer, overstroming, extreme weersinvloeden, uitsluitingen, sabotage, stakingen, niet voorzienbare stagnatie bij toeleveranciers of andere derden en in het algemeen alle onvoorziene omstandigheden, zowel in binnenland als in buitenland, ten gevolge waarvan naleving van de overeenkomst redelijkerwijs niet meer van opdrachtnemer kan worden gevergd
Indien zich een overmacht situatie voordoet is Kraanswijk alsmede de wederpartij de uitvoering der overeenkomst definitief te ontbinden.
Kraanswijk is gerechtigd betaling te vorderen van de prestaties die bij de uitvoering van de des betreffende overeenkomst zijn verricht.. In een dergelijke situatie zal restitutie van het aan ons betaalde bedrag plaatsvinden, met aftrek van reclame, website onderhoud, administratie en boekingskosten van honderdvijfenzeventig Euro en de eventueel gemaakte kosten via een boekingsbureau
De huurder is aansprakelijk voor alle schade aan het vakantieobject, inventaris en/of meubilair, die tijdens de huurperiode ontstaat, door hem of zijn medebewoners. Dit wordt voor rekening van de huurder hersteld.
Bij tijd en wijl doen zich boerderijwerkzaamheden voor, deze werkzaamheden kunnen gevaar opleveren; denk hierbij bv. aan gras maaien, inkuilen, gras en maïs hakselen enz. Ook zijn er zelfrijdende voertuigen op ons erf, waar u rekening mee dient te houden. Het kan misschien ook het nodige lawaai geven, maar deze zijn nou eenmaal verbonden met het agrarische buitenleven. U kiest nu eenmaal voor een verblijf bij de boerderij.
Wij willen U er op wijzen dat U zelf verantwoordelijk bent voor Uw veiligheid en die van Uw kinderen.
Betreden van onze bedrijfsruimtes zijn voor eigen risico.
6. Verblijf
Bij aankomst kan het vakantieobject over het algemeen na 15.00 uur worden betrokken. In de meeste gevallen dient het vóór 18.00 uur of 10.00 uur weer te zijn verlaten. Afwijkingen worden bij de boekingsbevestiging vermeld. Het vakantieobject mag niet door meer personen bewoond worden als schriftelijk is overeengekomen. Indien blijkt dat er toch meer bewoners zijn dan overeengekomen, heeft de eigenaar het recht u de toegang te ontzeggen, of 50,00 Euro per overtallig persoon per dag in rekening te brengen. Het meebrengen van huisdieren is zonder schriftelijke toestemming niet toegestaan. Wordt dit toch geconstateerd, dan heeft de eigenaar het recht u de verdere toegang tot het vakantieobject te weigeren of 30,00 Euro per dier in rekening te brengen . Voor linnengoed zoals thee- en handdoeken, enz. dient de huurder zelf zorg te dragen. Het beddengoed heeft vanwege de hygiëne een verplichte afname. Op de dag van vertrek dient het vakantieobject veegschoon te worden achtergelaten, hetgeen onder anderen het volgende inhoudt: alles schoon afgewassen en terug in de kast, vuilniszakken in de container, koelkast leeg en schoon, de oven en het fornuis schoon, de vloer aangeveegd of gestofzuigd en alles weer op de plek terug zetten zoals bij aankomst. Het gebruikte linnengoed mag u in 1 zak bij de voordeur leggen. Schade aan woning en inventaris melden en vergoeden voor hetgeen gebroken, beschadigd of vermist is.
7. Privacy policy
Vakantieboerderij Kraanswijk bedankt u voor het vertrouwen dat u in ons stelt en we beloven zorgvuldig met uw persoonlijke gegevens om te gaan. Informatie verstrekt aan Kraanswijk worden niet aan derden doorgegeven.
Om u een goede en persoonlijke service te kunnen bieden, hebben we in sommige gevallen gegevens van u nodig. Als u uzelf inschrijft voor informatie of een boeking worden bijvoorbeeld uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en bankgegevens opgeslagen. Deze gegevens geven we niet door aan derden, maar gebruiken we uitsluitend voor diensten waarom u specifiek heeft gevraagd, bijvoorbeeld wanneer u heeft aangegeven dat u een huurcontract of informatie per e-mail wilt ontvangen.
Voor het brandontruimingsplan hebben wij, namen, adressen, woonplaats en geboortedatum nodig van uw medegasten ivm een goede hulpverlening bij calamiteiten.
8. Akkoord
Door betaling van het huurcontract/factuur gaat u akkoord met al onze huurvoorwaarden